Mirror, mirror

Nasza przyjaźń nie wymagała, by znać wzajemnie swoje sekrety. Jedynie siebie nawzajem.

Tytuł oryginału: Mirror, mirror
Liczba stron: 384
Data wydania: 11 październik 2017 r. 

Red, Leo, Rose i Naomi, czwórka przyjaciół tworzących tytułowy zespół. Są inni od pozostałych rówieśników. Kiedy Naomi zostaje znaleziona nieprzytomna, policja twierdzi, że była to próba samobójcza. Jej przyjaciele postanawiają sami dowidzieć się co tak naprawdę się stało. 

Jeśli nikt nie słucha, krzyczcie z całych sił. Każdy zasługuje na głos.

Narratorem powieści jest jeden z bohaterów - Red. Na początku nie znamy prawdziwego imienia postaci. Nie wiemy też czy bohater jet chłopakiem czy dziewczyną. Co może trochę zniechęcić do dalszego czytania, jak było w moim przypadku. Wracając do fabuły,to właśnie ta postać wprowadza czytelnika w całą historię, opowiada mu o tym, co spotkało jej rówieśniczkę, a jednocześnie przybliża nam sylwetki pozostałych postaci. Decyzje bohaterów bywają czasami niezrozumiałe, a zachowanie mocno irytujące, jednak nie przeszkadza to w zaangażowaniu się i śledzeniu wydarzeń. 

Wątek kryminału jak dla mnie jest ciut za mało rozwinięty, nie trudno było zgadnąć co stało się z Naomi. Autorka chciała pokazać problemy młodzieży, poszukiwanie własnego ja, tego kim są i chcą zostać nastolatkowie. W książce widzimy wszelkie możliwe patologie uzależnienia, molestowanie, alkoholizm, zdradę, nietolerancję. 

Książka nie jest zła, jest dobra dla młodego czytelnika, nastolatka. Ma potencjał i dość ciekawą historię. Dorosłą osobę może nieco znudzić, jednak polecam ją osobą szukającym lektury na wieczór. 




Komentarze

  1. Czytałam i bardzo mi się podobała :) Ja szczerze mówiąc, nie domyśliłam się, kogo ofiarą padła Naomi. I na początku myślałam, że Red to chłopak. Według mnie nie jest to tylko książka dla młodzieży, ale i dla dorosłych. Nie jako thriller, ale jako powieść opisująca problemy współczesnych nastolatków. Często dorośli ich nie rozumieją, a ta książka jest im w stanie trochę przybliżyć co, jak i dlaczego.
    Pozdrawiam!
    www.tipsforyoungers.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz